Звіт з виховної роботи за 2022-2023

zvit-vr-22-23-n.r.docx

Звіт

виховної роботи

Гоголівського ліцею

за І семестр 2022/2023 н. р.

Підготувала:

заступник директора з виховної роботи

Cитнік Г. О.

Звіт роботи заступника директора

з виховної роботи за І семестр 2022/2023 н. р.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-ІХ у закладах освіти виховний процес є невід'ємною складовою освітнього процесу і має грунтуватися на загальнолюдських, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини громадянина тощо.

Війна змінила наше звичне життя. Тому, зараз завдання вчителя - не просто навчити, дати знання з певного предмета, забезпечити виконання навчальної програми, а заспокоїти, порадити, дати життєві орієнтири. Виховання - це наскрізний процес, який формує цінності, здатність справлятися з невизначеністю та складністю, уміння вчитися, підтримувати фізичне та емоційне благополуччя, співпереживати і дипломатично вирішувати конфлікти.

Нормативною базою для організації виховної діяльності в освітніх закладах є:

  1. Конституція України;
  2. Конвенція про права дитини (ратифікована Постановою ВР від 27.02.91 № 789-хіі);

Закони України:

  1. «Про повну загальну середню освіту освіту» від 16.01.2020№ № 463-ІХ;
  2. «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-ІІІ;
  3. «Про протидію торгівлі людьми» від 20.09.2011 № 3739-УІ;
  4. «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті» від 09.04.2015 № 314-УШ;
  5. «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років» від 09.04.2015 № 315-УШ;
  6. «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09.04.2015 № 317-УШ;
  7. «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017№ 2229-УШ.

Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку (ст. 6 Закону України «Про освіту»).

Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури.

У Новій українській школі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти (ст. 15 Закону України «Про повну загальну освіту» і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту", та спрямовуватися на формування:

  • відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
  • поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина;
  • нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;
  • патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;
  • усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;
  • громадянської культури та культури демократії;
  • культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;
  • культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вихователем природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва у навчально-виховному процесі.

Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов’язані:

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу; настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам тощо ( ст.54 Закону «Про освіту»).

Питання про стан виховної роботи у нашому закладі постійно слухаються на нарадах при директорові, педрадах (питання моральне виховання учнів на уроках та в позаурочний час) та відображається у відповідних наказах.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтуються на нормативно - правову базу з питань виховної роботи.

Для їх реалізації у ліцеї був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання:

  • патріотичне
  • правове
  • моральне
  • художньо-естетичне
  • трудове, фізичне
  • екологічне
  • превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси.

Найбільшу увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.

В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

З ціллю організації зайнятості учнів, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учня, розумового, естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.

На початку навчального року учнів ознайомили з правилами внутрішнього розпорядку школи, проінформували про поведінку під час воєнного стану, використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв. Постійно проводились заходи щодо інформування новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі, проводився аналіз відвідування учнями онлайн занять.

Класні керівники 1-11 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм - це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.

Учні школи приймають активну участь в громадському житті школи і класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних шкільних конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, створення дитячих проектів, акцій.

Протягом першого семестру в школі були проведені такі заходи:

  1. День знань – 2022 (онлайн)
  2. Олімпійський тиждень(1-11 класи, вчителі фізичної культура) (змішаний формат)
  3. Місячник безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!»(Класні керівники 1- 11класів, учитель основ здоров’я).
  4. День Миру (класні керівники 1-11 класів, заступник директора з виховної роботи, шкільний бібліотекар).
  5. Урок пам’яті «Бабин Яр - місце забуття і місце пам’яті» (класні керівники, заступник з виховної роботи, учитель історії).
  6. Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу(Соціальний педагог з учнями 1-4 класів провела профілактичне заняття на тему: «Стоп булінг». Вони зробили аналіз відео «Камінь-ножиці-папір». Практичний психолог провела з учнями 9-11 класів години спілкування на тему «Стоп булінг» й месендж учасників учнівського самоврядування та психолога «Зупинимо булінг всі разом», година психолога у 5-6-х класах на тему: «Зупинимо булінг всі разом». Класний керівник 9-го класу провела виховну годину : «Скажемо булінгу -НІ!»).
  7. До Дня працівників освіти організували відео привітання «Цей день належить вам по праву» (Класні керівники, заступник директора з виховної роботи).
  8. Барвиста осінь завітала в наш заклад(Класні керівники 1-х класів).
  9. Уклін вам, Захисники України!(Класні керівники 1-11 класів провели виховні години, учитель предмету «Захист України» та заступник з виховної роботи).
  10. День української писемності та мови (Учителі української мови та літератури, шкільний бібліотекар, заступник з виховної роботи).
  11. Толерантність починається з мене (Практичний психолог)
  12. Тиждень з безпеки життєдіяльності (Класні керівники 1-11 класів, учитель основ здоров’я, соціальний педагог, практичний психолог, заступник з виховної роботи).
  13. День Гідності та Свободи (заступник з виховної роботи провела виховну годину «Що таке гідність та свобода». Бібліотекар Будя Н. І. створила флешмоб «Що для нас означає День Гідності і Свободи». Мазур Л. П. вчитель історії та правознавства з учнями провела цікавий флешмоб «Вільні творять майбутнє!»)
  14. Збережи пам’ять. Збережи правду (Заступник з виховної роботи створила відео «Запалимо свічку пам’яті за душі тих, хто став жертвою Голодомору...»)
  15. День волонтера(3 грудня- Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями. У цей день соціальний педагог з учнями 5-6 класів провела виховну годину- тренінг «Зрозуміти іншого».Практичний психолог з учнями 9 класів провела просвітницьке заняття «Волонтери - люди доброї волі». Бібліотекар з лідерами шкільної ради створила оригінальний флешмоб «10 ідей для волонтерів - школярів».
  16. День Збройних Сил України(заступник з виховної роботи та члени шкільного самоврядування створили відео-ролик).
  17. 16 днів проти насильства (6-11 кл., практичний психолог).
  18. Тиждень права (Учитель правознавства).
  19. День Святого Миколая(Класні керівники 1-11 класів, заступник з виховної роботи).
  20. Новорічні свята ( Класні керівники 1-11 класів).

За минулий семестр навчання школярі показали, що вони дуже виховані, організовані, товариські. Дуже люблять працю, намагаються завжди брати участь в будь-яких починаннях.

Для кожної молодої людини вибір професії - друге народження, яке багато в чому визначає подальшу долю. Важливо, щоб учнівська молодь була готова до цього відповідального кроку.

Систематично оформлювались тематичні інформаційні стенди, календар знаменних дат та святкових урочистостей. Щомісячно оформлювались групові куточки, стенди самоврядування, інформаційний куточок «поради психолога». Протягом першого семестру кожного тижня проводились тематичні виховні години та бесіди згідно шкільного плану.

Систематично згідно плану, а також поза планом проводились засідання ради з профілактики правопорушень, де розглядались індивідуальні справи учнів, які мають пропуски занять без поважних причин, порушують правила внутрішнього розпорядку школи та схильні до правопорушень.

На виконання Комплексної програми профілактики злочинності, Комплексної програми профілактики правопорушень у нашому ліцеї проведено:

  • розроблено план заходів щодо запобігання злочинним проявам в учнівському середовищі;
  • працює рада з профілактики правопорушень;
  • зустріч із працівниками національної поліції.

Приділяється значна увага роботі з батьками. Проводяться батьківські збори, засідання Ради школи. На засіданнях розглядаються питання успішності та стан відвідування учнями школи, організація харчування, дотримання правил статуту школи.

Про хід і результати навчально-виховного процесу батькам ми повідомляємо на батьківських зборах, які проводяться відповідно до календарного плану (в режимі онлайн). Під час проведення зборів було вирішено ряд організаційних питань, пов'язаних з вихованням учнів, поведінкою, харчуванням у школі. Проводяться індивідуальні бесіди з батьками учнів, які мають помітно знижений рівень навчання. За планом здійснюємо рейди до багатодітної, неповної сім'ї, та напівсироти. З умовами проживання ознайомились і маємо позитивний результат, адже всі діти мають добре створені умови для життя та навчання.

Систематично наповнюється сайт та Фейсбук сторінка школи .

Протягом семестру учні нашої школи приймали участь у районних та обласних конкурсах. Крім навчання в деяких учнів розвиваються неабиякі художньо-естетичні здібності.Також значне місце у виховній роботі відводиться позакласній роботі. На базі школи працюють гуртки :

  1. Фізкультурно-спортивний:

Футбол – Резнік В. М. (Вакансія)

Футбол – Мишкоріз О. В. (Вакансія)

Волейбол – (Вакансія)

Оздоровча гімнастика – Балан Т. Ю. (Вакансія)

  1. Художньо-естетичний:

Дитяча анімація – Руда Т. О. (Вакансія)

Чарівна палітра – Соломка В. Л. (Вакансія)

Музична мозаїка – Дяченко О. А. (Вакансія)

  1. Еколого-натуралістичний:

Юні лісівники – Чеховський С. В. (Вакансія)

Еко-стиль:поводження з відходами – Бабенко С.В. (Вакансія)

  1. Дослідницько-експериментальний:

Школа успіху – Мазур Л. П. (Вакансія)

Згідно плану проводилась робота соціальної служби школи: практичним психологом проводилась діагностична робота, корекційно-розвивальні заняття, індивідуальні та групові консультації для учнів і батьків, профілактично- просвітницькі заходи, а також робота медичної служби та робота бібліотеки.

Підсумовуючи, слід зазначити, що учні школи протягом І семестру 2022/2023н.р. були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення, були залучені до роботи гуртків, спортивних секцій.

Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.

Висновки:

Виходячи з вищезазначеного, можна вважати виховну роботу за І семестр 2022/2023 н.р. такою, що знаходиться на достатньому рівні.

Перспективи виховної роботи на ІІ семестр 2022-2023н.р.

  1. Заступнику директора з ВР:
    1. Затвердити план виховної роботи на ІІ семестр 2022/2023н.р.
    2. Продовжити роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів школи у позакласних та позашкільних виховних заходах.
    3. Активізувати участь у роботі по впровадженню інтерактивних технологій у методику роботи з дитячими колективами та удосконалювати роботу з національно-патріотичного виховання.
    4. Урізноманітнити способи впливу на учнів, які мають девіантну поведінку, залучити таких дітей до активного шкільного життя.
    5. Активізувати роботу з профілактики правопорушень серед учнівської молоді
  2. Класним керівникам 5-11 класів:
    1. Продовжити роботу по організації виховного процесу на основі вивчення та розвитку здібностей учнів.
    2. Спільно з працівниками соціально-психологічної служби здійснювати постійний моніторинг учнівського середовища з метою вчасного виявлення та надання необхідної допомоги при захисті інтересів неповнолітніх.
    3. Систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, залучати батьків до участі в роботі Ради профілактики правопорушень.
    4. Посилити профілактичну роботу по недопущенню жорстокості та насильства серед неповнолітніх.
    5. Контролювати стан відвідування учнями школи навчальних занять. Вживати невідкладних заходів щодо попередження пропусків без поважних причин, тісно співпрацювати з відповідними службами.
    6. Готуючись до проведення виховних годин, активно залучати до підготовки учнів, батьків, урізноманітнити форми проведення виховних годин, використовуючи інноваційні технології.
  3. Педагогу- організатору школи:
    1. Активізувати роботу шкільної Фейсбук сторінки.
    2. Сприяти залученню всіх комісій до шкільного життя.

4.Керівникам гуртків:

Будувати свою роботу на основі результатів діагностики інтересів та запитів вихованців, залучати талановитих дітей до участі в різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях.

Звіт з виховної роботи за ІІ семестр 2022/2023 н. р.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-ІХ у закладах освіти виховний процес є невід'ємною складовою освітнього процесу і має ґрунтуватися на загальнолюдських, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини громадянина тощо.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України № 988-р від 14.12.2016 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» зі змінами (розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 592-р), наказів Міністерства освіти і науки України, від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», від 25.11.2011 № 1358 «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 № 1039 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні» зі змінами (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 N 92-р (92-2017-р), від 03.03.2016 № 214 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України з виконання Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року», листа МОН України від 10.08.2022 року «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р.», указу Президента України від 16.03.2022 року №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України», наказу МОН України від 06.06.2022 року «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 N641», з метою забезпечення чіткої організації виховного процесу, позаурочної зайнятості учнів та вихованців закладів загальної середньої та позашкільної освіти, створення безпечного освітнього середовища.

Нормативною базою для організації виховної діяльності в освітніх закладах є:

  • Конституція України;
  • Конвенція про права дитини (ратифікована Постановою ВР від 27.02.91 № 789-XII);

Закони України:

  • «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020№ 463-ІХ;
  • «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-ІІІ;
  • «Про протидію торгівлі людьми» від 20.09.2011 № 3739-VI;
  • «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті» від 09.04.2015 № 314-VIII;
  • «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років» від 09.04.2015 № 315-VIII;
  • «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09.04.2015 № 317-VIII;
  • «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017 № 2229-VIII.

Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку (ст. 6 Закону України «Про освіту»).

Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури.

У Новій українській школі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти (ст. 15 Закону України «Про повну загальну освіту». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463- 20#Text) і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту", та спрямовуватися на формування:

  • відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
  • поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;
  • патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;
  • усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;
  • громадянської культури та культури демократії;
  • культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;
  • культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільнимизусиллями всіх учасників освітнього процесу.

Питання про стан виховної роботи у нашому закладі постійно слухаються на нарадах при директорові, педрадах: питання моральне виховання учнів на уроках та в позаурочний час та виконання «Плану заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання учнів школи до 2025 роки»; методоб’єднаннях класних керівників, загальношкільних зборах та конференціях і відображається у відповідних наказах.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтуються на нормативно - правову базу з питань виховної роботи.

Для їх реалізації у школі був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників.

Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

• військово-патріотичне виховання;

• громадсько-правове виховання;

• екологічне виховання;

• художньо-естетичне виховання;

• родинно-сімейне виховання;

• моральне виховання;

• профорієнтаційне виховання;

• превентивне виховання

• формування здорового способу життя;

• розвиток творчих здібностей.

Та відповідно до основних орієнтирів виховання:

• ціннісне ставлення до себе;

• ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

• ціннісне ставлення до праці;

• ціннісне ставлення до природи;

• ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Найбільшу увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.

В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

З ціллю організації зайнятості учнів, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учня, розумового естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.

Класні керівники 1-11 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм - це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.

Учні школи приймають активну участь в громадському житті школи і класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних шкільних конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій.

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребувала іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.

Особливо важливим стало, продовжити формувати громадянанина-партіота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який здатний побудувати суспільство. У сучасних умовах патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріоричне виховання є важливою складовою загального виховного процесу. Тому для співпраці з учнями та батьками залишився GoogleClassroom, а також раніше створені групи у Viber. Виховна робота під час військового стану проходила у формі відеоуроків, спілкування, обговорення цікавих постерів, інтернет-конкурсів, перегляду суспільних проєктів.

Результати роботи публікувалися на сторінці нашої школи у Фейсбук та на сайті закладу.

Проведено такі заходи:

Відповідно до Указу Президента України №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії росії проти України» у закладі щоденно о 9.00 проводиться загальнонаціональна хвилина мовчання;

  • Учнівський лекторій, присвячений Дню Соборності України «Україно, соборна державо, сонценосна колиска моя».
  • День пам’яті Героїв Крут. Тематична лінійка «Пам’яті тридцяти»Урок пам’яті«Слово про героїв Крут». Літературна композиція «Бою під Крутами присвячується». Класні години:«Понад Крутами вічність у сурми сурмить».
  • День Соборності та Свободи України. Виховний захід«Я – українець, і це звучить гордо!».
  • Інформаційна хвилина: «15 – лютого День пам’яті героїв – афганців».
  • День Небесної Сотні «Зима, що нас змінила»- виховні години». Відео на Фейсбук сторінці ліцею до «Пам’яті Небесної Сотні».
  • День рідної мови. Літературна композиція «О мово рідна, золота колиска».Тематичні уроки «Рідна мова в рідній школі».Книжковий вернісаж «Уклін чолом народу, що рідну мову нам зберіг».Усний літературний журнал «Наш скарб – рідна мова».Караоке «Звучать пісні мого краю, пливуть у рідних голосах».Інтелектуальна гра «Знання за плечима не носити» (засідання клубу розумних та кмітливих). Турнір юних мовознавців «Мово калинова-диво барвінкове». Конкурс читців патріотичної поезії «Слався, рідно Україно».
  • День Єдності. Виховний захід «В єдності наша сила».
  • 24 лютого - чорний день в історії суверенної України. День жалоби.
  • Волонтерська робота з відвідування та допомоги дітям війни.
  • Лекторій для учнівської молоді «Підліткова праця: правознавчий аспект».
  • День профорієнтації: «Вчись учитись, щоб уміти трудитись». Виставка колажів «Світ професій». Усний журнал «Унікальні професії»
  • День безпечного Інтернету «Обережно! Інтернет!», «Ігроманія – сучасна залежність №1».
  • Шевченківськідні під гаслом:«Слово, пісне, душа Кобзарева, ви – окраса і суть нашого життя». Конкурс декламаторів поезій «Послухайте голос безсмертного Тараса». Інформаційно-пізнавальні години: «Єднаймо душі словом Кобзаря».Книжкова виставка «Думи Кобзаря живуть поміж нами».Години спілкування «І лине над землею Шевченкове святе слово».Конкурс малюнків «Шевченкова весна»Раптівка «Ти з нами, Тарасе!». Шевченківські читання «В бібліотеку завітай, вірш Шевченка прочитай».Перегляд художніх та документальних фільмів про Т.Шевченка.
  • Змагання «Юні олімпійці».
  • Спортивний захід «Спорт – це здорове, щасливе життя».
  • Міжнародний день пам’яті радіаційних аварій та катастроф. Відеолекторій «Чорнобиль – біль України». Конкурс електронних презентацій на тему «Чорнобильська катастрофа», «Ми відповідальні за природу». Класні години: «Чорний досвід Чорнобиля»; «Земля – наш спільний дім», «Любімо й бережімо Землю».Тематична виставка «Природа в небезпеці».
  • День цивільного захисту. Загальношкільна година спілкування «Щоб не трапилось біди,обережним будь завжди».
  • Усний журнал «Міжнародний день звільнення в’язнів фашистських таборів».
  • Виставка-конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій рідний край».
  • Благодійні акції «Відкрий серце – подаруй любов» (допомога літнім людям та сім’ям ВПО), «Від маленького серця для великого миру» (на підтримку ЗСУ), «Подарунки діточкам» (виготовлення сувенірів для вихованців реабілітаційного центру).
  • Операція ЧП(чистота та порядок,упорядкування пам’ятників, території школи). Толока «Зробимо Україну чистою разом».
  • Заходи до Міжнародного дня птахів. Акція «Зустрічаймо птахів – зустрічаймо весну!».
  • День сміху. Фото вернісаж «Про шкільне життя з гумором». Конкурс жартівливих листівок «Смійтеся на здоров’я». Конкурси гуморесок, усмішок «Сміх допомагає жити». Конкурс карикатур «Сміхопанорама»
  • Великдень. Виставка Великодніх пасочок, писанок «Великодні дзвони б’ють». Виставка великодніх кошиків «Великдень – свято воскресіння». Флешмоб «Я вірю, щовоскресне Україна».
  • Всесвітній день здоров’я. Години спілкування: «Подорож у країну здоров’я».
  • Фотовиставка «Школа пишається вами» (фотографії про участь обдарованих дітей в конкурсах, змаганнях, олімпіадах, МАН).
  • День пам`яті та примирення. Загальношкільна лінійка пам’яті: «Подвиг непідвладний часу». Заходи до Дня Перемоги у ІІ Світовій війні: уроки Пам’яті; покладання квітів до меморіалів; зустрічі з ветеранами війни; випуск стіннівок; книжковий вернісаж «Цих днів не змовкне слава».
  • День Європи. Виховні години «Об’єднана Європа й Україна – колективна безпека»- віртуальні подорожі столицями європейських країн, виставка – ярмарок «Страви народів світу».
  • Інтелектуальна гра «Ігри Патріотів».
  • Лекція для старшокласників «Психологічні особливості добору професійної діяльності та психологічна підготовка до підсумкової атестації, НМТ».
  • День матері. Привітання «Тепло маминих долонь».
  • Створення флешмобу «Ми віримо в сили ЗСУ»;
  • Флешмоб до Дня вишиванки «Вишивана моя, Україно!».
  • Відео на Фейсбук сторінці ліцею до Дня вишиванки «У кольорах моєї вишиванки любов до рідної землі».
  • Останній дзвоник «Щоб в серці жила Україна».
  • Проведення інструктажів з учасниками освітнього процесу «Як діяти у випадку тривоги» та поради практичного психолога;
  • Міжнародного Дня сім’ї «Родина, родина – від батька до сина».
  • Майстер-класи «Козак – оберіг козацького духу», «Ангел-охоронець для України» та виготовлення листівки для воїна.
  • Участь у патріотичному конкурсі «Джура».
  • Організація збирання гуманітарної допомоги воїнам ЗСУ.
  • Плетіння сіток для ЗСУ.
  • Дні безпеки життєдіяльності. Проведення відповідних інструктажів з техніки безпеки та правил поведінки.

Значну увагу протягом року приділяли роботі Ради профілактики правопорушень, профілактиці булінгу у шкільному середовищі та роботі з попередження випадків торгівлі людьми. Створення учнівським самоврядуванням відеоролика «Стоп - булінг» сприяло розкриттю поняття «булінг», «шкільний булінг», допомогло зрозуміти учням причини та наслідки цього явища.

Усі заходи сприяють поліпшенню умов навчання, розвитку та виховання дітей. З учнями школи, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позаурочною діяльністю.

Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні заходи. У школі розроблено наскрізну систему бесід та тематичних годин з морально- правового виховання. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності.

На постійному контролі знаходиться відвідування учнями школи. У закладі було запроваджено звітування по відсутнім на уроках. Проводився щоденний моніторинг на хворих учнів, вчителів та працівників на гостру респіраторну захворювання, у разі їх виявлення приймалися відповідні рішення. Заходи, які були проведені, спрямовані на підвищення ефективної діяльності, активізацію діяльності педагогічного та учнівського колективів в напрямку правових знань та правової пропаганди із запровадженням інноваційних методик профілактики правопорушень.

Також, у зв’язку з воєнними діями та оголошеним військовим станом у країні та необхідністю евакуюватися з небезпечних регіонів питання контролю за дітьми стало особливо гостро. Тому адміністрація школи тримала на постійному контролі пересування колективу школи. Класними керівниками налагоджений тісний контакт з кожною сім’єю. Проводився щоденний моніторинг за пересуванням сімей і дітей в них. Кожного ранку класні керівники звітували щодо пересування і навчання дітей в таких складних умовах.

Формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування. Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну, організовану і прогнозовану за наслідками діяльність. Робота самоврядування налагоджена таким чином, що кожен представник учнівського самоврядування має доручення. Члени учнівського самоврядування брали участь в обласному етапі фотовиставки «Моя, Україно!», Всеукраїнському онлайн конкурсі світлин «Єврофест -2023» до Дня Європи, обласних фотоконкурсах до Дня Соборності України «Україна-це ми!», та «Вишивана моя, Україно!».

Проводилася цілеспрямована профілактична робота з безпеки життєдіяльності здобувачів освіти.

Видані накази, які стосуються питань безпеки життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму, ці питання систематично розглядалися на нарадах при директорові, педагогічних радах. Ситуація з побутовим травматизмом у 2022/2023 н. р. серед здобувачів освіти змінилася, порівняно з минулими роками. Усі травмовані це діти молодшої та середньої вікової групи (8-13 років). За статтею потерпілих нещасні випадки розділяються наступним чином: 15 травмованих складають хлопці, 9 - дівчата. Для удосконалення профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму серед вихованців класними керівниками проводиться комплекс бесід:

- з правил дорожнього руху;

- з правилпротипожежної безпеки;

- запобігання отруєнь;

- з безпеки при користуванні газом;

- збезпеки з вибухонебезпечними предметами;

- з безпеки на воді;

- з безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму.

Крім того, класні керівники проводять бесіди зі школярами з попередження всіх видів травматизму та записують бесіди до класних журналів, а перед початком зимових та літніх канікул проводиться первинний інструктаж із записом в журнал інструктажів.

Протягом ІІ семестру було проведено 3 Тижнів із БЖД :з 23 до 27 січня 2023 р. «Здоров’я – запорука успіху», з 20 до 24лютого 2023 р. «Обережно: небезпека!», з 22 до 26 травня 2022 р. «Правила дорожнього руху-твої правила!». У рамках Тижнів було проведено бесіди, виставка літератури в шкільній бібліотеці, зустрічі з працівниками ДСНС, УПП, шкільного офіцера поліції, челенджі, перегляд відео-уроків, конкурс плакатів та малюнків, цікаві перерви, практичні заняття, вікторини.

Спортивно-масова робота в школі невід’ємно пов’язана з організацією та проведенням спортивно-масових заходів в позаурочний час. Для нашої школи є традицією проводити у березні місяці Тижня фізичної культури та спорту. Цього року команда закладу брала участь у районних змаганнях з футболу серед хлопців 2009 р.н. на чолі з учителем Резніком В. М.

Протягом ІІ семестру було проведення моніторинг роботи щодо академічної доброчесності здобувачів освіти та працівників закладу. Вкрай важливим є усвідомлювати потенційні внутрішні та зовнішні чинники, які зумовлюють академічну нечесність, передусім морально-культурні, інституційні та освітньо-виховні. Варто наголосити, що академічна доброчесність, чесне здобуття якісної освіти є ключем до успіху нашої країни, а молодь готова зробити крок назустріч змінам і почуватися більш комфортно, висловлюючи власну думку, здобуваючи якісну освіту та будуючи кар’єру, покладаючись на власні сили. Потрібна просвітницька діяльність, популяризація академічної доброчесності, її основних принципів, пояснення, чому не можна списувати, які наслідки це матиме у розвитку освіти, науки і країни в цілому.

Профорієнтаційна робота в 2022/2023 навчальному році проводилася як в очному так і в дистанційному форматі. Випускники познайомилися з такими закладами, як: «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі», Донецьким державним університетом внутрішніх справ, Національним університетом біоресурсів і природокористування України, Центральним педагогічний університетом ім.В.Винниченка, Національним авіаційним університетом, Національний університет «Львівська політехніка», Таврійським національним університетом ім.В.І.Вернадського, Інститут Військово-Морських сил Національного університету «Одеська морська академія», Центральноукраїнським національним технічним університетом.

На період запровадження воєнного стану в Україні (Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») у закладі, на постійній основі, проходить інформування учасників освітнього процесу та працівників (онлайн зустрічі, хвилинки спілкування) про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації. Також адміністраторами групи ФБ розповсюджується корисні поради від UNICEF Ukraine «Важливо, як ніколи», «Дітям про вибухонебезпечні предеми»; ДСНС України «Мінна безпека. Що потрібно знати та виконувати».

Проведені цільові профілактичні заходи, інструктажі напередодні літніх канікул, доведені до відома батьків у класних групах та розміщенні на класній сторінці у Classroom. У школі наявний журнал реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності для учнів при проведенні позашкільних та позакласних заходів. Класними керівниками були проведені інструктажі з безпеки учнів напередодні осінніх, зимових, весняних та літніх канікул.

Питання екологічного виховання в умовах сьогодення теж набуло не аби якої актуальності. Згідно річного плану виховної роботи на 2022/2023 н.р. у школі проходили заходи до Міжнародного Дня захисту тварин, акції «Турбота про птахів», «Пташині їдальні» по встановленню годівничок; акції «HappyМяу для Мурчика», метою якої є допомога безпритульним тваринам. Заклад нагороджено грамотою організації «Благодійний фонд «Щаслива лапа» за небайдужість до проблем безпритульних тварин та активну підтримку діяльності фонду «HappyPaw».

Школа бере участь у проєкті «Друге життя відходів у школах», метою якого є свідоме роздільне сортування відходів, так на території школи встановлені спеціальні баки і контейнери для сортування, а представники учнівського самоврядування регулярно проводять інформаційні хвилинки для учнів, щодо необхідності роздільного сортування сміття.

У закладі розвинена художня самодіяльність, учасники якої беруть активну участь у всіх загальношкільних заходах, що проводяться в школі, а також активно демонструють свої таланти під час заходів, що організовуються поза межами закладу.

Члени учнівського самоврядування взяли участь у міському форумі учнівської молоді та отримали сертифікат учасників форуму. Команда закладу 9-А класу «Смарагдові» взяла участь у міському конкурсі патріот-шоу «Я люблю Україну» та посіла 3-тє місце. Заклад нагороджено грамотою організації «Благодійний фонд «Щаслива лапа» за небайдужість до проблем безпритульних тварин та активну підтримку діяльності фонду «HappyPaw». Здобувачі освіти нашого закладу брала участь у Всеукраїнському конкурсі відеоробіт «Безпечна країна», тема «Протидія булінгу в закладах освіти» та отримати сертифікат про участь.

Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Плануємо всім педагогічним колективом продовжити роботу в усіх напрямках у наступному навчальному році. Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.

Підсумовуючи, слід зазначити, що учні школи протягом ІІ семестру 2022/2023 н.р. були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення, були залучені до роботи гуртків, спортивних секцій.

Отже, виховна система нашої школи — це комплекс виховних цілей, спільність людей, спосіб життя учнівського колективу, всі аспекти якого підлягають одній меті, забезпечуючи у процесі свого функціонування досягнення заданого результату .

Стратегія нашої роботи - це дитина, яка повинна бути насамперед здоровою, володіти сучасними технічними засобами комунікації, зорієнтованою на професійне самовизначення, уміння робити вибір, знати та поважати закон, знати права свої та чужі.

Виходячи з вищевказаного рекомендовано:

  1. Педагогічному колективу:
    1. Продовжити працювати над вирішенням виховної проблеми: «______».
    2. Використовувати у своїй роботі інноваційні технології, чітко ставити виховну мету і прикладати достатньо зусиль щодо її досягнення.
    3. Залучати до проведення виховних заходів батьків та громадськість.
    4. Здійснювати вивчення індивідуальних, вікових, психологічних особливостей учнів їхніх інтересів, нахилів, уподобань.
  2. Класним керівникам:
    1. Систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, залучати батьків до участі в роботі Ради профілактики правопорушень.
    2. Постійно контролювати стан відвідування учнями школи навчальних занять. Вживати невідкладних заходів щодо попередження пропусків без поважних причин, тісно співпрацювати з відповідними службами.
    3. Припиняти будь-які прояви глузування, насилля, цькування і просто нетолерантного ставлення у класі. Виконувати свої функціональні обов’язки щодо об’єднання класу, згуртування учнів.
    4. Проводити виховні години на теми мобінгу, булінгу, психологічні практикуми за участю практичного психолога, кампанії, батьківські збори з розглядом питання про попередження домашнього насильства.
    5. Інформувати учнів про наслідки насилля, цькування, про відповідальність за такі дії, формувати у них ефективні стратегії поведінки в таких ситуаціях, вчити, як захистити себе і допомогти іншому.
    6. Постійно контролювати питання попередження дитячого травматизму та правопорушень серед учнів школи, з’ясовувати та аналізувати причини травм та правопорушень.
    7. Постійно повторювати базові правила поведінки та як діяти в разі виявлення мін та інших вибухонебезпечних предметів.
  3. Заступнику директора з виховної роботи:
    1. Продовжити роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів школи у позакласних та позашкільних виховних заходах.
    2. Активізувати участь у роботі методичного об’єднання класних керівників по впровадженню інтерактивних технологій у методику роботи з дитячими колективами та удосконалювати роботу з національно-патріотичного виховання.
    3. Урізноманітнити способи впливу на учнів, які мають девіантну поведінку, залучити таких дітей до активного шкільного життя.
    4. Активізувати роботу з профілактики правопорушень серед учнівської молоді
  4. Педагогу-організатору:
    1. Продовжити працювати з учнівським самоврядування школи.
    2. Активізувати роботу шкільної Фейсбук сторінки.
    3. Сприяти залученню всіх комісії до шкільного життя.
  5. Керівникам гуртків:
    1. Будувати свою роботу на основі результатів діагностики інтересів та запитів вихованців.
    2. Залучати талановитих дітей до участі в різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування