Звіт з виховної роботи Гоголівського ліцею за І семестр 2022/2023 н. р.

1

Звіт роботи заступника директора

з виховної роботи за І семестр 2022/2023 н. р.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-ІХ у закладах освіти виховний процес є невід'ємною складовою освітнього процесу і має грунтуватися на загальнолюдських, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини громадянина тощо.

Війна змінила наше звичне життя. Тому, зараз завдання вчителя - не просто навчити, дати знання з певного предмета, забезпечити виконання навчальної програми, а заспокоїти, порадити, дати життєві орієнтири. Виховання - це наскрізний процес, який формує цінності, здатність справлятися з невизначеністю та складністю, уміння вчитися, підтримувати фізичне та емоційне благополуччя, співпереживати і дипломатично вирішувати конфлікти.

Нормативною базою для організації виховної діяльності в освітніх закладах є:

  1. Конституція України;
  2. Конвенція про права дитини (ратифікована Постановою ВР від 27.02.91 № 789-хіі);

Закони України:

  1. «Про повну загальну середню освіту освіту» від 16.01.2020№ № 463-ІХ;
  2. «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-ІІІ;
  3. «Про протидію торгівлі людьми» від 20.09.2011 № 3739-УІ;
  4. «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті» від 09.04.2015 № 314-УШ;
  5. «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років» від 09.04.2015 № 315-УШ;
  6. «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09.04.2015 № 317-УШ;
  7. «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017№ 2229-УШ.

Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку (ст. 6 Закону України «Про освіту»).

Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури.

У Новій українській школі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти (ст. 15 Закону України «Про повну загальну освіту» і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту", та спрямовуватися на формування:

  • відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
  • поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина;
  • нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;
  • патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;
  • усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;
  • громадянської культури та культури демократії;
  • культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;
  • культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вихователем природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва у навчально-виховному процесі.

Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов’язані:

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу; настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам тощо ( ст.54 Закону «Про освіту»).

Питання про стан виховної роботи у нашому закладі постійно слухаються на нарадах при директорові, педрадах (питання моральне виховання учнів на уроках та в позаурочний час) та відображається у відповідних наказах.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтуються на нормативно - правову базу з питань виховної роботи.

Для їх реалізації у ліцеї був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання:

  • патріотичне
  • правове
  • моральне
  • художньо-естетичне
  • трудове, фізичне
  • екологічне
  • превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси.

Найбільшу увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.

В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

З ціллю організації зайнятості учнів, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учня, розумового, естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.

На початку навчального року учнів ознайомили з правилами внутрішнього розпорядку школи, проінформували про поведінку під час воєнного стану, використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв. Постійно проводились заходи щодо інформування новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі, проводився аналіз відвідування учнями онлайн занять.

Класні керівники 1-11 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм - це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.

Учні школи приймають активну участь в громадському житті школи і класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних шкільних конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, створення дитячих проектів, акцій.

Протягом першого семестру в школі були проведені такі заходи:

  1. День знань – 2022 (онлайн)
  2. Олімпійський тиждень(1-11 класи, вчителі фізичної культура) (змішаний формат)
  3. Місячник безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!»(Класні керівники 1- 11класів, учитель основ здоров’я).
  4. День Миру (класні керівники 1-11 класів, заступник директора з виховної роботи, шкільний бібліотекар).
  5. Урок пам’яті «Бабин Яр - місце забуття і місце пам’яті» (класні керівники, заступник з виховної роботи, учитель історії).
  6. Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу(Соціальний педагог з учнями 1-4 класів провела профілактичне заняття на тему: «Стоп булінг». Вони зробили аналіз відео «Камінь-ножиці-папір». Практичний психолог провела з учнями 9-11 класів години спілкування на тему «Стоп булінг» й месендж учасників учнівського самоврядування та психолога «Зупинимо булінг всі разом», година психолога у 5-6-х класах на тему: «Зупинимо булінг всі разом». Класний керівник 9-го класу провела виховну годину : «Скажемо булінгу -НІ!»).
  7. До Дня працівників освіти організували відео привітання «Цей день належить вам по праву» (Класні керівники, заступник директора з виховної роботи).
  8. Барвиста осінь завітала в наш заклад(Класні керівники 1-х класів).
  9. Уклін вам, Захисники України!(Класні керівники 1-11 класів провели виховні години, учитель предмету «Захист України» та заступник з виховної роботи).
  10. День української писемності та мови (Учителі української мови та літератури, шкільний бібліотекар, заступник з виховної роботи).
  11. Толерантність починається з мене (Практичний психолог)
  12. Тиждень з безпеки життєдіяльності (Класні керівники 1-11 класів, учитель основ здоров’я, соціальний педагог, практичний психолог, заступник з виховної роботи).
  13. День Гідності та Свободи (заступник з виховної роботи провела виховну годину «Що таке гідність та свобода». Бібліотекар Будя Н. І. створила флешмоб «Що для нас означає День Гідності і Свободи». Мазур Л. П. вчитель історії та правознавства з учнями провела цікавий флешмоб «Вільні творять майбутнє!»)
  14. Збережи пам’ять. Збережи правду (Заступник з виховної роботи створила відео «Запалимо свічку пам’яті за душі тих, хто став жертвою Голодомору...»)
  15. День волонтера(3 грудня- Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями. У цей день соціальний педагог з учнями 5-6 класів провела виховну годину- тренінг «Зрозуміти іншого».Практичний психолог з учнями 9 класів провела просвітницьке заняття «Волонтери - люди доброї волі». Бібліотекар з лідерами шкільної ради створила оригінальний флешмоб «10 ідей для волонтерів - школярів».
  16. День Збройних Сил України(заступник з виховної роботи та члени шкільного самоврядування створили відео-ролик).
  17. 16 днів проти насильства (6-11 кл., практичний психолог).
  18. Тиждень права (Учитель правознавства).
  19. День Святого Миколая(Класні керівники 1-11 класів, заступник з виховної роботи).
  20. Новорічні свята ( Класні керівники 1-11 класів).

За минулий семестр навчання школярі показали, що вони дуже виховані, організовані, товариські. Дуже люблять працю, намагаються завжди брати участь в будь-яких починаннях.

Для кожної молодої людини вибір професії - друге народження, яке багато в чому визначає подальшу долю. Важливо, щоб учнівська молодь була готова до цього відповідального кроку.

Систематично оформлювались тематичні інформаційні стенди, календар знаменних дат та святкових урочистостей. Щомісячно оформлювались групові куточки, стенди самоврядування, інформаційний куточок «поради психолога». Протягом першого семестру кожного тижня проводились тематичні виховні години та бесіди згідно шкільного плану.

Систематично згідно плану, а також поза планом проводились засідання ради з профілактики правопорушень, де розглядались індивідуальні справи учнів, які мають пропуски занять без поважних причин, порушують правила внутрішнього розпорядку школи та схильні до правопорушень.

На виконання Комплексної програми профілактики злочинності, Комплексної програми профілактики правопорушень у нашому ліцеї проведено:

  • розроблено план заходів щодо запобігання злочинним проявам в учнівському середовищі;
  • працює рада з профілактики правопорушень;
  • зустріч із працівниками національної поліції.

Приділяється значна увага роботі з батьками. Проводяться батьківські збори, засідання Ради школи. На засіданнях розглядаються питання успішності та стан відвідування учнями школи, організація харчування, дотримання правил статуту школи.

Про хід і результати навчально-виховного процесу батькам ми повідомляємо на батьківських зборах, які проводяться відповідно до календарного плану (в режимі онлайн). Під час проведення зборів було вирішено ряд організаційних питань, пов'язаних з вихованням учнів, поведінкою, харчуванням у школі. Проводяться індивідуальні бесіди з батьками учнів, які мають помітно знижений рівень навчання. За планом здійснюємо рейди до багатодітної, неповної сім'ї, та напівсироти. З умовами проживання ознайомились і маємо позитивний результат, адже всі діти мають добре створені умови для життя та навчання.

Систематично наповнюється сайт та Фейсбук сторінка школи .

Протягом семестру учні нашої школи приймали участь у районних та обласних конкурсах. Крім навчання в деяких учнів розвиваються неабиякі художньо-естетичні здібності.Також значне місце у виховній роботі відводиться позакласній роботі. На базі школи працюють гуртки :

  1. Фізкультурно-спортивний:

Футбол – Резнік В. М. (Вакансія)

Футбол – Мишкоріз О. В. (Вакансія)

Волейбол – (Вакансія)

Оздоровча гімнастика – Балан Т. Ю. (Вакансія)

  1. Художньо-естетичний:

Дитяча анімація – Руда Т. О. (Вакансія)

Чарівна палітра – Соломка В. Л. (Вакансія)

Музична мозаїка – Дяченко О. А. (Вакансія)

  1. Еколого-натуралістичний:

Юні лісівники – Чеховський С. В. (Вакансія)

Еко-стиль:поводження з відходами – Бабенко С.В. (Вакансія)

  1. Дослідницько-експериментальний:

Школа успіху – Мазур Л. П. (Вакансія)

Згідно плану проводилась робота соціальної служби школи: практичним психологом проводилась діагностична робота, корекційно-розвивальні заняття, індивідуальні та групові консультації для учнів і батьків, профілактично- просвітницькі заходи, а також робота медичної служби та робота бібліотеки.

Підсумовуючи, слід зазначити, що учні школи протягом І семестру 2022/2023н.р. були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення, були залучені до роботи гуртків, спортивних секцій.

Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.

Висновки:

Виходячи з вищезазначеного, можна вважати виховну роботу за І семестр 2022/2023 н.р. такою, що знаходиться на достатньому рівні.

Перспективи виховної роботи на ІІ семестр 2022-2023н.р.

  1. Заступнику директора з ВР:
    1. Затвердити план виховної роботи на ІІ семестр 2022/2023н.р.
    2. Продовжити роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів школи у позакласних та позашкільних виховних заходах.
    3. Активізувати участь у роботі по впровадженню інтерактивних технологій у методику роботи з дитячими колективами та удосконалювати роботу з національно-патріотичного виховання.
    4. Урізноманітнити способи впливу на учнів, які мають девіантну поведінку, залучити таких дітей до активного шкільного життя.
    5. Активізувати роботу з профілактики правопорушень серед учнівської молоді
  2. Класним керівникам 5-11 класів:
    1. Продовжити роботу по організації виховного процесу на основі вивчення та розвитку здібностей учнів.
    2. Спільно з працівниками соціально-психологічної служби здійснювати постійний моніторинг учнівського середовища з метою вчасного виявлення та надання необхідної допомоги при захисті інтересів неповнолітніх.
    3. Систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, залучати батьків до участі в роботі Ради профілактики правопорушень.
    4. Посилити профілактичну роботу по недопущенню жорстокості та насильства серед неповнолітніх.
    5. Контролювати стан відвідування учнями школи навчальних занять. Вживати невідкладних заходів щодо попередження пропусків без поважних причин, тісно співпрацювати з відповідними службами.
    6. Готуючись до проведення виховних годин, активно залучати до підготовки учнів, батьків, урізноманітнити форми проведення виховних годин, використовуючи інноваційні технології.
  3. Педагогу- організатору школи:
    1. Активізувати роботу шкільної Фейсбук сторінки.
    2. Сприяти залученню всіх комісій до шкільного життя.

4.Керівникам гуртків:

Будувати свою роботу на основі результатів діагностики інтересів та запитів вихованців, залучати талановитих дітей до участі в різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування