ПЛАН
ВИХОВНОЇ
РОБОТИ
на 2022-2023 н. р.
складений відповідно до
програми з виховної роботи
«НУШ у поступі до
цінностей»
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ НА 2022-2023 Н. Р.
Російський напад на Україну створив безпосередню та зростаючу загрозу нашому
життю й добробуту. У таких вкрай важких і небезпечних умовах ми розпочинаємо 2022/2023
навчальний рік.
Кожний із нас стійко переживає труднощі воєнного часу. А ще продовжує виконувати
споконвічну гуманітарну місію: забезпечує навчання, виховання й розвиток дітей –
найуразливішої категорії населення країни.
Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи
виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, охоплює усі
сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях.
Повномасштабна війна, яку росія веде проти України, змушує суспільство перебувати
у сильному напруженні. Здобувачі освіти також переживають стресові реакції від
інформаційних впливів, внаслідок пережитих травматичних подій та втрат, що впливатиме
на освітній процес у новому навчальному році.
Саме тому нові цивілізаційні виклики і небезпеки війни визначають наступні
завдання й особливості організації виховного процесу в закладах загальної середньої
освіти на новий навчальний рік:
Пріоритет створення безпечних умов для учасників освітнього процесу.
Забезпечення якості навчання і виховання учнів у дистанційній формі.
Організація взаємодії класного керівника з батьками учнів.
Підтримання зв’язку з учнями, які тимчасово переїхали за кордон чи в інші
регіони України.
Забезпечення адаптації учнів, які є внутрішньо переміщеними особами і прибули
до закладу освіти.
Інформаційна безпека учасників освітнього процесу.
Виконання завдань національно-патріотичного виховання:
почуття гордості й приналежності до незламного українського народу, який
героїчно боронить власну державу, і як наслідок - готовності до посильної участі
у справі захисту суверенітету України та відновлення її територіальної
цілісності, долучення до волонтерського руху, допомога армії;
глибокої пошани до загиблих героїв і вшанування їх світлої пам’яті;
поваги до Збройних сил України й усіх причетних до справи захисту нашої
Вітчизни і вдячності їм;
співчуття до людей, скалічених війною, до родичів тих, хто загинув на війні,
тих, хто втратив житло або був змушений його покинути;
стійкості до впливів пропаганди країни – агресора.
У роботі з учнями педагоги закладу опираються на нормативну базу виховання, а саме на
Конституцію України, Конвенцію ООН про права дитини, Декларацію прав дитини, Конвенцію
Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу
із цими явищами, Кодекс безпечного освітнього середовища, Закони України «Про освіту»,
«Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про інноваційну діяльність»,
«Про внесення змін до законодавчих актів з питань освіти», «Про пріоритетні напрями
інноваційної діяльності в Україні», «Про основні засади молодіжної політики», «Про правовий
статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про увічнення
перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років», «Про засудження
комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та
заборону пропаганди їхньої символіки», «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю»,
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»,
«Про протидію торгівлі людьми», «Про запобігання та протидію домашньому насильству»,
Указів Президента «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього
середовища у новій українській школі», «Про День пам'яті захисників України, які загинули в
боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України», «Про
загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської
Федерації проти України». А також на: Концепцію Нової української школи (2016), Концепцію
національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року, методичні
рекомендації щодо організації виховного процесу в закладах освіти деяких питань організації у
2022/2023 н.р. (від 10.08.2022 №1/9105-22) та інші листи МОН, Постанови КМ, Розпорядження
КМ.
Протягом 2022/2023 н. р. року питання щодо створення безпечного і здорового
освітнього середовища будуть здійснювати у відповідності до наступних ключових
напрямів:
• військово-патріотичне виховання;
• громадсько-правове виховання;
• екологічне виховання;
• художньо-естетичне виховання;
• родинно-сімейне виховання;
• моральне виховання;
• профорієнтаційне виховання;
• превентивне виховання
• формування здорового способу життя;
• розвиток творчих здібностей.
У програмі «Нова українська школа» у поступі до цінностей» зазначається, що за
Державним стандартом базової, повної загальної середньої освіти, компетентність – це
готовність і здатність особистості чинити морально на основі цінностей, світоглядних
орієнтирів: усвідомлювати необхідність моральної поведінки, уміти обґрунтовувати і
цивілізовано відстоювати свою позицію, приймати зважені моральні рішення, виявляти
відповідальність, брати на себе обов’язки та протистояти аморальним впливам.
Отже, формування ключових компетентностей та практично-перетворювальних
здатностей особистості учня у повній мірі залежить від професійного використання
педагогом ціннісно-орієнтованого потенціалу виховання.
Компетентнісний потенціал забезпечує можливість усебічного розвитку особистості
дитини на основі ключових компетентностей:
• спілкування державною (і рідною мовою у разі відмінності) мовами;
• спілкування іноземними мовами;
• математична компетентність;
• компетентності у природничих науках і технологіях;
• інформаційно-цифрова компетентність;
• уміння вчитися впродовж життя;
• ініціативність і підприємливість;
• соціальна та громадянська компетентності;
• обізнаність та самовираження у сфері культури;
• екологічна грамотність і здорове життя.
Пріоритет створення безпечних умов для учасників освітнього процесу.
У закладі освіти важливо пояснювати учням і працівникам правила поводження під
час повітряних тривог, евакуації, перебування в укритті.
У разі ймовірних надзвичайних ситуацій, до дій школи важливо залучати батьків.
Зокрема, до проведення евакуації, комунікації з учасниками освітнього процесу, контролю
вмісту дитячого наплічника тощо.
Особливо актуальним для закладів освіти, що приймають дітей із числа внутрішньо
переміщених осіб, є перегляд антибулінгових політик, розроблення адаптаційних заходів для
таких учнів і підтримка їхнього психологічного здоров’я.
Крім того, слід звернути увагу на добір навчальних матеріалів і стратегії роботи з
учнями під час уроків.
Школярі мають знати:
які заборони та обмеження діють під час воєнного стану;
що таке «тривожна валіза», як її зібрати, що туди покласти;
як діяти під час повітряних тривог (що робити, якщо сигнал застав удома / на вулиці
/ в магазині тощо);
як поводитися під час обстрілів;
що робити у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів;
як надавати першу домедичну допомогу.
Забезпечення якості навчання і виховання учнів у дистанційній формі.
Найпоширеніші і найактуальніші сервіси і платформи для організації виховної
роботи: Zoom, Google meet, Тrello, Canva, Learning Apps, Survio, Glogster, Projeqt, Google
диск. Використання медіа ресурсів з метою навчання та виховання здобувачів освіти
дозволяють розширити педагогічні можливості педагогів, значно покращити подання та
засвоєння матеріалу.
Організація взаємодії класного керівника з батьками учнів.
На жаль, так стається, що в житті дітей трапляються психотравмуючі події:
насильство в родині та школі, фізичне та сексуальне скривдження, війна, нещасні випадки,
ДТП, стихійні лиха, трагічні втрати близьких людей, кримінальні події, медичні ситуації...
Центром здоров’я та розвитку «КОЛО СІМ’Ї» укладено путівник «ЯК ДОПОМОГТИ
ДИТИНІ, КОЛИ ВОНА ПЕРЕЖИЛА ПСИХОТРАВМУЮЧУ ПОДІЮ. ПУТІВНИК ДЛЯ
БАТЬКІВ» з метою підтримати батьків на шляху допомоги дитині в подоланні досвіду
пережитої психотравмуючої події.
Варто проводити години спілкування та батьківські збори у форматі тренінгів,
спрямованих на стабілізацію психологічного та емоційного стану дітей, навчати учнів і
батьків прийомам, які допоможуть їм швидко опанувати себе у критичних ситуаціях.
Підтримання зв’язку з учнями, які тимчасово переїхали за кордон чи в інші
регіони України.
Найперше таких учнів та їх батьків варто запитати чи в безпеці вони, чи мають вони
можливість продовжити навчання в рідній школі (дистанційно), чи планують продовжити
навчання в найближчому закладі освіти регіону де наразі перебувають та чи планують
повератитися в Україну.
Забезпечення адаптації учнів, які є внутрішньо переміщеними особами і прибули
до закладу освіти.
Якщо у вашому класі вже є учні-ВПО, або вони можуть з'явитися на початку
(протягом) нового навчального року, потрібно подбати про те, аби вони почували себе в
новому колективі комфортно. Для розв'язання цього питання доречно залучити шкільного
психолога та соціального педагога.
Звісно, дуже важливо, аби діти з числа внутрішньо переміщених осіб змогли
потоваришувати з однокласниками, хоч як би вони не навчалися – онлайн чи офлайн.
Контакт із однолітками в будь-якому випадку чинить позитивний вплив та допомагає
оговтатися від стресу. Але не менш важливо провести правильну підготовчу роботу з класом,
аби школярі зі свого боку теж допомогли новеньким.
Інформаційна безпека учасників освітнього процесу.
Ми живемо в умовах потужної інформаційної боротьби. Щодня, щогодини та
щохвилини на нас впливає величезна кількість різноманітної інформації – тривожної,
шкідливої, маніпулятивної, обнадійливої тощо. Кількість повідомлень, яку ми
«перетравлюємо», незрівнянна ні з чим та зростає щодня. Наше завдання – критично
сприймати будь-яку інформацію, що надходить. Більше того – маємо навчати цього
наших дітей.
Довіряймо тільки офіційним джерелам!
Виконання завдань національно-патріотичного виховання.
У період війни, яку російська федерація розв’язала і веде проти України, виникає
нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів,
спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді -
формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей. У
своїй діяльності з питань національно-патріотичного виховання керуємось наказом
Міністерства освіти і науки України №527 від 06.06.2022 «Про деякі питання
національно-патріотичного виховання в закладах освіти України», зі змінами від
23.06.2022 № 586.
Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають громадянсько-
патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання як
основні складові національно-патріотичного виховання, як стрижневі, основоположні,
що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини
для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть розвиток
держави як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї патріотизму,
поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і
традицій, гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності,
виваженості, відповідальності за природу як за національне багатство, здорового способу
життя, готовності до змін та до виконання обов'язку із захисту незалежності та
територіальної цілісності України.
Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як
почуття і як базової якості особистості.
Складовою частиною патріотичного виховання, яка в часи воєнної загрози
набуває пріоритетного значення, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на
формування у зростаючої особистості готовності до захисту України, розвиток бажання
здобувати військові професії, проходити службу у Збройних Силах України як особливому
виді державної служби. Його зміст визначається національними інтересами України і
покликаний забезпечити активну участь громадян у збереженні її безпеки від зовнішньої
загрози. Робота з військово-патріотичного виховання має проводитися комплексно,
спільними зусиллями органів державної влади та місцевого самоврядування, а також
закладів освіти, сім'ї, громадських об’єднань та благодійних організацій, Збройних Сил
України, інших силових структур.
Рекомендовано у закладі затвердити комплекс заходів щодо реалізації Концепції.
Також запланувати і розробити заходи до відзначення свят, пам’ятних і ювілейних дат
(Постанова ВРУ «Про відзначення пам'ятних дат і ювілеїв у 2022-2023 роках»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1982-20#Text)
З метою вшанування світлої пам’яті, громадянської відваги і самовідданості, сили
духу, стійкості та героїчного подвигу воїнів, полеглих під час виконання бойових завдань із
захисту державного суверенітету та територіальної цілісності України, мирних громадян, які
загинули унаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, відповідно до
Указу Президента України від 16 березня 2022 року №143/2022 «Про загальнонаціональну
хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти
України», щоденно о 9 годині 00 хвилин долучатись до загальнонаціональної хвилини
мовчання.
Виховні заходи патріотичного спрямування, зокрема в онлайн-форматі, мають
проводитися із максимальним залученням учнів до їх підготовки. Тому ефективним буде
активізація діяльності учнівського самоврядування, а також впровадження виховної системи
«Пласт», наскільки це можливо в дистанційному виховному середовищі.
Проведення виховних заходів в сучасних реаліях мають показати наявність сильних
стимулів, до яких необхідно наближати молодих людей шляхом використання
нетрадиційних і розвитку традиційних педагогічних технологій. Найбільш дієвим методом
має стати залучення учнів до різнопланової військово-патріотичної, волонтерської
діяльності, що дасть змогу перетворити знання, одержані на уроці, на норму поведінки, на
особисті переконання кожного учня.
Дистанційне виховне середовище.
В складний для всієї держави час, діти як ніколи потребують підтримки й уваги
дорослих. Ідеться не лише про батьків, а й про вчителів, яким вони довіряють і до яких
прислухаються. Перед педагогічним колективом стоїть нелегке завдання – наповнити
дистанційний освітній процес таким виховним змістом, що дасть дітям відчуття стабільності
у теперішній реальності, зможе відволікти їх і розважити, що необхідно для позитивного
фізичного і психоемоційного стану дітей.
Форма проведення виховних онлайн-заходів може бути різноманітною:
тематичні уроки, лекції, вебінари, круглі столи, конференції, марафони, флешмоби
(#Ми_за_мир, #Волонтерсткий_виклик, #Подякуй_героям, #Сонце_миру) під час яких учні у
соціальних мережах виставлять фото вдома з зазначеним хештегом, а також позначають
своїх знайомих, аби ті приєдналися до флешмобу, відеофлешмоб «З молитвою за Україну!»,
«Україно! Ми тобі обіцяємо …», челенджі («Скажи_війні_ні», «#ВСЕ_БУДЕ_ДОБРЕ»,
«#Дякую ЗСУ» (лікарям, волонтерам…), «#Не будь байдужим, «Умій підтримати тих,
хто поряд з тобою», «Щоб не поширювати фейки», «#Не будь байдужим до сьогодення»),
онлайн–студії («Марафон добрих справ»), конкурси малюнків на патріотичну тематику,
онлайн-виставка дитячих малюнків «Коли закінчиться війна, то я…», написання
мотиваційних листів-подяк ЗСУ, написання творчих бліц-есе «Війна та життєві цінності»,
конкурс відеороликів/відеокліпів на тему "В єдності до перемоги", фестиваль тематичних
фото-колажів або хмари слів та популярні меми, он-лайн проекти для учнівського
самоврядування («Твоя дорожня карта під час воєнного стану», «Твій психолог» (
https://life.pravda.com.ua/society/2022/03/2/247633/ ), «Створюємо лігу юного волонтера
https://osvita.ua/news/85844/ » ), «Мамо, я бачу війну» https://osvita.ua/school/85887/, перегляд
та обговорення роликів та фільмів про небезпеку булінгу, торгівлі людьми, насильства під
час війни, наркотиків та ін..
Для дієвої організації виховного процесу в умовах дистанційної роботи закладам освіти
варто використовувати свої офіційні сайти, створивши окремий розділ, наприклад:
«Виховання в умовах ризиків війни», «Важливі події під час воєнного стану», «Цікаві
зустрічі в режимі OnLine» тощо.
Наявність сторінки/групи закладу освіти у соціальній мережі дозволяє залучати
більше учнів до участі у соціально-виховних заходах, створювати мультимедійні презентації,
відео-ролики та розміщувати їх на сторінці/у групі закладу у соціальних мережах.
Сучасні учні полюбляють вести блоги, які для них стали публічними особистими
щоденниками. Тому їм доцільно допомагати організовувати публічні відео. Наприклад,
запропонувати зробити відео про класні, шкільні справи, заходи, флешмоби участі в
проєктах.
Особливо актуальною є щира турбота про тих учнів, хто живе з узалежненими
батьками, або потерпає від домашнього насильства. Тому радимо частіше комунікувати з
учнями з таких сімей та, принагідно, нагадуємо, що Національна гаряча лінія з попередження
домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації «Ла Страда – Україна»
працює у звичайному режимі – безкоштовно, анонімно, конфіденційно. Всі можуть
звернутися (або перенаправити до фахівців) за номерами: 0 800 500 335 (зі стаціонарних) або
116 123 (з мобільних), коли хтось потребуватиме допомоги.
Чого найбільше потребують наші діти?
Усебічної підтримки і розуміння – ось чого найбільше потребують сьогодні наші учні.
Нашої з вами впевненості у тому, що ми завжди будемо разом із дітьми і зможемо захистити
їх. Нашої стійкості навіть у важкі часи невизначеності і небезпеки.
В умовах сьогодення основне завдання педагогів – не просто навчити, дати знання з
певного предмета, забезпечити виконання освітніх програм, а заспокоїти, порадити, дати
життєві орієнтири. Необхідно навчити дітей справлятися з невизначеністю та складністю,
умінню вчитися самостійно, підтримувати фізичне та емоційне благополуччя своє власне та
родини, співпереживати і дипломатично вирішувати конфлікти, долучатись до підтримки
ЗСУ та допомагати дітям з числа ВПО.
Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в
умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що
відбувається зараз – виклик для школи, для вчителів та учнів. У цей час важких випробувань
ми стали на захист України разом! Ми зараз усі по один бік. Наші серця б’ються в унісон. І
кожен з нас по своєму долучається до творення величної перемоги, перемоги українського
народу!
Вересень
Місячник основ безпеки життєдіяльності
Предметний тиждень - Тиждень основ здоров’я та фізичної культури
Тематичний тиждень – Увага! Діти на дорозі!
№
з/п
Ключова
компетентність
Ка
лен.
дата
Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1.
Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
06.
09.
День читання книг Екскурсії
по
книжков.
виставках
бібліотек
«Сузір`я вічного й
святого –
дитяча книга на землі»
08.
09.
Міжнародний
день грамотності
Презента
ція
«Міжнародні премії
ЮНЕСКО в області
грамотності»
23.
09
Міжнародний
день мови жестів
Майстер-
клас від
спеціаліс.
«Почуй мене»
2. Спілкування
іноземними мовами
27.
09.
Європейський
день мов Форум
«Хто такі білінгвали»
3.
Математична
компетентність
24.
09.
День народження
Михайла
Остроградського
Презента
ція
«Математик і фізик,
механік і козацький
старшина»
4. Компетентності у
природничих науках і
технологіях
16.
09.
Міжнародний день
охорони озонового шару
Еко-
проект
«Озі Озон на захисті
озонового шару Землі»
5.
Інформаційно-
цифрова
компетентність
15.
09.
День народження Google Пошуков
а гра
«Звідки взявся google?»
17.
09.
Міжнародний день
читання електронних
книжок у вільному
доступі
Диспут «Переваги електронних
книг»
6.
Уміння вчитися
впродовж життя
01.
09.
День знань, початок
навчального року,
Перший урок
Традиц.
урок
«Безпечні умови
освітнього
середовища»
7.
Ініціативність і
підприємливість
05.
09.
Міжнародний день
благодійності
Акція «Від серця до душі»
10.
09.
День обміну ідеями КТС «Об’єднуємо сили –
створюємо диво»
17.
09.
День винахідника і
раціоналізатора
Випуск
вісника
«Найвідоміші
винаходи українців»
8.
Соціальна та
громадянська
компетентності
11.
09.
Всесвітній день
боротьби з тероризмом
Діалог «Протидія проявам
тероризму»
15.
09.
День демократії Сократів-
ська бесід
«Що таке демократія?»
21.
09.
Міжнародний
день миру
Раптівка «Хочу жити без
війни!»
22.
09.
День партизанської
слави
Усний
журнал
«Полум’я
партизанської війни»
29.
09.
День пам’яті жертв
Бабиного Яру
Інформу-
вання
«Бабин Яр:
без права на забуття»
9.
Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
08.
09.
День
українського кіно
Презента
ція
«Шедеври
українського
кінематографу, які має
подивитись кожен»
30.
09.
Всеукраїнський
день бібліотек
Бібліо
урок
«Бібліотека –
квітник знань»
10.
Екологічна
грамотність
і здорове життя
10.
09.
День фізичної культури і
спорту
Спортив.
змагання
«Вчись бути здоровим»
27.
09.
Всесвітній
день туризму
Туристич
естафета
«З туризмом по
життю»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Правила поведінки здобувачів освіти під час освітнього процесу
в умовах воєнного стану.
Твої дії у разі повітряної тривоги (повторення основних
правил).
Правила безпечної поведінки в укритті (підвалі, погребі,
бомбосховищі) (повторення основних правил).
Попередження дорожньо-транспортного травматизму серед
учнів.
12. Робота з батьками Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях.
Тривожна валізка.
Оповіщення, дії за сигналом «Увага всім!» (повторення
основних правил).
Жовтень
Місячник шкільних бібліотек
Предметний тиждень - Тиждень математики та інформатики
Тематичний тиждень – Тиждень протипожежної безпеки
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1. Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
27.
10.
Міжнародний день
шкільних бібліотек
Бібліо-
пікнік
«Місце зустрічі -
бібліотека»
2. Спілкування
іноземними мовами
24.
10.
День Організації
Об’єднаних націй (ООН)
Круглий
стіл
«Від 1945 і до
сьогодні»
3.
Математична
компетентність
31.
10.
Міжнародний день
економії (Всесвітній
день заощаджень)
Дилема «Економія – спосіб
життя чи потреба часу»
4. Компетентності у
природничих науках і
технологіях
24.
09.
Всесвітній день
інформації про розвиток
Інформ.
вісник
«Інформаційний вибух.
Вигадка чи
реальність?»
5. Інформаційно-
цифрова
компетентність
28.
10.
Міжнародний
день анімації
Конкурс
на кращу
анімацію
«Краща анімація»
6.
Уміння вчитися
впродовж життя
14.
10
День захисника України,
День козацтва, Свято
Покрови та річниці
створення УПА
Урок
мужності,
козацькі
забави
«За нашу рідну
Україну!»
7.
Ініціативність і
підприємливість
01.
10.
Міжнародний день
людей похилого віку та
День ветерана
Уроки
мораль-
ності
«Ветеран живе поруч»
8.
Соціальна та
громадянська
компетентності
02.
10.
Міжнародний день
проти насилля
Конкурс
стіннівок
«Зупинимо насилля»
02.
10.
05.
10.
День працівників освіти
в Україні та
Міжнародного дня
вчителя
Святкова
програма
«Вклоняємось учителю
доземно…»
18.
10.
День боротьби з
торгівлею людьми
Інформац
. бесіда
«Обов’язок.
Відповідальність.
Совість»
9.
Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
01.
10.
Міжнародний
день музики
Музичне
свято
«Спасибі, музико»
28.
10.
День визволення
України від
фашистських
загарбників
Історична
довідка
«А пам'ять
священна…»
10. Екологічна
грамотність
і здорове життя
04.
10
Всесвітній
день захисту тварин
Конкурс
малюнків
«Наші менші друзі»
10.
10.
Всесвітній день
психічного здоров’я
Вправи
на
«Психічне здоров’я –
це наша рівновага»
релаксац.
15.
10.
День миття рук Пам’ятки
про
гігієну
«Захистіть себе та
близьких – мийте
руки!»
16.
10.
День здорового
харчування
Інтеракти
вна гра
«Здорове харчування»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Сигнал-попередження, що робити?» (повторення основних
правил.
Підготовка до евакуації. Найнеобхідніші речі на випадок
евакуації (повторення основних правил).
Обмеження перебування учнів у закладах дозвілля, громадських
місцях, на вулицях в умовах воєнного часу.
Правила поведінки з газо- та електроприладами.
12. Робота з батьками Як говорити з дитиною про війну. Поради батькам.
Листопад
Місячник правової освіти та попередження правопорушень
Предметний тиждень - Тиждень історії, основ правознавства, громадянської освіти
Тематичний тиждень – Акція «16 днів проти насильства»
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1.
Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
09.
11.
День української
писемності та мови
Всеукраї
нський
радіо
диктант
єдності
«Пишемо разом»
2.
Спілкування
іноземними мовами
01.
11.
Річниця ухвалення
«Декларації прав
національностей
України»
Ситуатив
на
вікторина
Права людини
понад усе»
3. Математична
компетентність
10.
11.
Всесвітній день науки Наукова
конферен.
«Інтелект України»
4. Компетентності у
природничих науках і
технологіях
26.
11.
Всесвітній день
інформації
Інформ.
хвилинка
«Цікаві факти про цей
день»
5. Інформаційно-
цифрова
компетентність
30.
11.
Міжнародний день
захисту інформації
Презент.
учнівськ.
проектів
«Мій антивірус»
6. Уміння вчитися
впродовж життя
20.
11.
Всесвітній день дитини Колаж «Острів дитинства»
7.
Ініціативність і
підприємливість
16.
11.
Міжнародний день
толерантності
Вправа «Вчимося
толерантному
спілкуванню»
8.
Соціальна та
громадянська
компетентності
13.
11.
Всесвітній день доброти Волонтер
ська акція
«Добро – це ти і я!»
21.
11.
День гідності та Свободи Перегляд
відео-
хронік
«Україна – територія
Гідності і Свободи»
9. Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
27.
11.
День пам’яті жертв
голодомору
Всеукраїн
акція
«Засвіти свічку»
10.
Екологічна
грамотність
і здорове життя
Загальношкільна акція
«Годівничка»
(листопад-грудень)
Майстер-
клас з
виготовл.
годівнич.
«Допоможи пташині
взимку»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів
та підозрілих знахідок.
Замінована територія. Правила поведінки.
Профілактика дитячого травматизму у побуті.
Правила пожежної безпеки вдома.
12. Робота з батьками Як контролювати емоції під час воєнного стану?
Грудень
Місячник превентивного виховання
Предметний тиждень - Тиждень іноземних мов та зарубіжної літератури
Тематичний тиждень – Всеукраїнський тиждень права
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1. Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
01.
12.
Річниця референдуму Інформ.
повідомле
ння
«Вільне
волевиявлення»
2.
Спілкування
іноземними мовами
25.
12.
Католицьке
Різдво Христове
Розучува
н
іноземних
колядок
«Святкуємо-віншуємо»
3. Математична
компетентність
03.
12.
День народження
Віктора Буняковського
Презента
ція
«Основи математичної
теорії ймовірностей»
4.
Компетентності у
природничих науках і
технологіях
03.
12.
Міжнародний день
боротьби проти
пестицидів
Еко-
заняття
«Збережімо ґрунти
рідної України»
05.
12.
Всесвітній день ґрунтів Еко-
проєкт
«Види ґрунтів»
5. Інформаційно-
цифрова
компетентність
09.
12.
Міжнародний день
боротьби з корупцією
Соціальні
малюнки,
плакати
«Антикорупційний
урок»
6.
Уміння вчитися
впродовж життя
10.
12.
Міжнародний день
захисту прав людини
Ділова
гра
«Права та обов’язки»
14.
12.
День вшанування
учасників ліквідації
наслідків аварії на ЧАЕС
Відео-
лекторій
Зустріч з ветеранами-
ліквідаторами
7. Ініціативність і
підприємливість
12.
12.
День благодійності Благодій-
на акція
«Від серця до серця»
8.
Соціальна та
громадянська
компетентності
05.,
06.
12.
Міжнародний день
волонтерів та День
Збройних Сил України
Святкова
програма,
спортивні
змагання
«Сила в єдності»,
07.
12.
День місцевого
самоврядування в
Україні
Зустріч з
представ.
місцев.
сам.вряд.
«Сила в єдності»
9.
Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
13.
12.
День Святого
Андрія Первозванного
Вистава «Андріївські
вечорниці»
19.
12.
День Святого Миколая Урок
народозн.
«Святий Миколай
Чудотворець»
10. Екологічна 01. Всесвітній день Профілак. «ВІЛ/СНІД –
грамотність
і здорове життя
12. боротьби зі СНІДом бесіда мовою фактів»
03.
12.
Міжнародний день
людей з інвалідністю
Уроки
доброти
«Коли поряд особлива
людина»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Дії у випадку вибуху поруч з тобою.
Що робити, якщо ти опинився під завалами?
Профілактика запобігання розповсюдження на грип та сезонні
ГРВІ.
Небезпека взимку: правила поведінки біля водоймищ, на льоду.
12. Робота з батьками Як підтримати дітей у стресових ситуаціях.
Січень
Місячник національно-патріотичного виховання
Предметний тиждень - Тиждень хімії, фізики, природознавства
Тематичний тиждень – Тиждень української історії
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1.
Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
11.01. Міжнародний
день «Дякую»
Написа-
ння
листів-
подяк
захисник.
«Уклін доземний Вам,
захисники!»
2. Спілкування
іноземними мовами
01.01. Всесвітній день миру Єдиний
урок
Мир у всьому світі
3.
Математична
компетентність
15.01. День народження
Софії Ковалевської
Математ.
квест-
подорож
«До країн
Математики»
4. Компетентності у
природничих науках і
технологіях
15.01. День народження сайту
Вікіпедія
Інформ.
повідомле
ння
«15 фактів про Вікі»
5.
Інформаційно-
цифрова
компетентність
28.01. Міжнародний день
БЕЗ Інтернету.
Міжнародний день
захисту персональних
даних
КТС «Захист персональних
даних як гарантія
Інтернет-безпеки»
6.
Уміння вчитися
впродовж життя
27.01.
29.01.
Міжнародний день
пам’яті жертв Голокосту
День пам’яті
Героїв Крут
Обговор.
тематич.
фільмів
Урок
пам’яті
«Злочин проти
людяності»
«Крути вчать дивитись
у майбутнє»
7. Ініціативність і
підприємливість
17.01. День дитячих винаходів Ігрове
завдання
«Для юних
винахідників»
8.
Соціальна та
громадянська
компетентності
16.01.
22.01.
День пам’яті кіборгів
День Соборності
України
Інформац
.
дайджест
Ланцюг
єдності
«Вони вистояли, не
вистояв бетон!»
«Від Заходу до Сходу»
9.
Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
Новорічно-різдвяні
віншування
Новорічні
презент.
«Феєричне олів’є»
10. Екологічна
грамотність
і здорове життя
11.01. Міжнародний день
заповідників і
національних парків
Віртуал.
он-лайн
екскурсії
«Заповідні стежки»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Алгоритм дій в кризовій ситуації» (повторення основних
правил).
Що робити у випадку стрілянини або перестрілки поряд з
тобою?
Надання першої домедичної допомоги при переохолодженні,
замерзанні.
Обережно, бурульки!
12. Робота з батьками Як підтримати дитину, яка переживає посттравматичний стрес:
поради для батьків.
Лютий
Місячник сприяння творчому розвитку особистості
Предметний тиждень - Тиждень трудового навчання та предмету «Захист України»
Тематичний тиждень – Тиждень безпечного Інтернету
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1. Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
25.02. День народження
Лесі Українки
Поетичн.
флешмоб
«Я маю в серці те, що
не вмирає!»
2.
Спілкування
іноземними мовами
21.02. Міжнародний
день рідної мови
Музично-
літерат.
композит.
«Рідна мова – серця
мого подих»
3.
Математична
компетентність
23.02. День геометрії Виставка
творчих
робіт
«Аплікації з
геометричних фігур»
4. Компетентності у
природничих науках і
технологіях
11.02. Міжнародний
день дівчаток у науці
Гра-
змагання
«Найрозумніший»
5. Інформаційно-
цифрова
компетентність
14.02. День безпечного
Інтернету
Конкурс
буклетів,
пам’яток
«Ми за безпечний
Інтернет»
6.
Уміння вчитися
впродовж життя
17.02. Міжнародний
день спонтанного прояву
доброти
Урок
доброти
«Добротворення –
наша мета»
7.
Ініціативність і
підприємливість
14.02. Міжнародний день
дарування книг
Акція-
буккро-
синг
«Подаруй книгу»
8. Соціальна та
громадянська
компетентності
15.02. День вшанування
учасників бойових дій на
території інших держав
Музейний
урок
«Чорні тюльпани»
9.
Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
19.02.
20.02.
День Державного
герба України
День Героїв
Небесної Сотні
Майстер-
клас
Патріот.
година
«Герб-оригамі своїми
руками»
«Небесна Сотня
Майдану»
10. Екологічна
грамотність
і здорове життя
14.02. День донора органів Година
спілкуван
«Всеукраїнська
платформа донорства»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Твоя безпека у випадку хімічної загрози.
Отруєння невідомим газом і невідомою речовиною.
ЗІЗ та способи користування ними.
Правила поведінки у натовпі та під час тисняви.
12. Робота з батьками Як виникає та впливає злість на стан людини під час війни?
Березень
Місячник естетичного виховання
Предметний тиждень - Тиждень української мови і літератури
Тематичний тиждень – Шевченківський тиждень
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1.
Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
09.03.
19.03.
День народження
Тараса Шевченка та
Ліни Костенко
Вікторин
конкурс
малюнків,
виставка
творів
«Літературна весна»
2.
Спілкування
іноземними мовами
03.03.
21.03.
Всесвітній день
письменника та
Всесвітній день поезії
Марафон
поезії
«Талант дарований
небом»
3. Математична
компетентність
14.03. Міжнародний день
числа «ПІ»
Урок-
розвага
«Математичні фокуси
та головоломки»
4.
Компетентності у
природничих науках і
технологіях
03.03.
21.03.
21.03.
Всесвітній день
дикої природи
Міжнародний день лісів
Всесвітній
день водних ресурсів
Еко-
презент.
«Природа та людина:
єдність і протиріччя»
5. Інформаційно-
цифрова
компетентність
07.03. Всесвітній день дитячого
телебачення і
радіомовлення
Територія
творчості
«Сам собі режисер»
6. Уміння вчитися
впродовж життя
22/28.
03.
Всеукраїнський тиждень
дитячого читання
Презент.
новинок
«Літературний
експрес»
7. Ініціативність і
підприємливість
14.03. День українського
добровольця
Виставка
періодики
«Герої-добровольці
поруч з нами»
8. Соціальна та
громадянська
компетентності
08.03. Міжнародний жіночий
день (День прав жінок)
Святкова
програма
привітань
«Жінка і весна»
9. Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
27.03. Міжнародний
день театру
Конкурс
афіш
«Театр, вистава і
аншлаг»
10.
Екологічна
грамотність
і здорове життя
24.03. Всесвітній день
боротьби із
захворюванням на
туберкульоз
Бесіда/
консулат.
з лікарем
«Разом здолаємо
туберкульоз»
11.
Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Твоя безпека у випадку радіаційної загрози.
Профілактика йодом.
Безпека на дорогах. Ти – пішохід, ти – пасажир.
Правила поведінки у громадських місцях.
12. Робота з батьками Техніки роботи зі стресом та тривогою для дітей.
Квітень
Місячник екологічного виховання
Предметний тиждень - Тиждень початкових класів, біології та географії
Тематичний тиждень – Тиждень профорієнтації
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1. Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
02.04. Міжнародний день
дитячої книги
Літерат.
подорож
«Книги – ріки які
наповнюють мудрістю
Всесвіт»
2.
Спілкування
іноземними мовами
23.04. Всесвітній день книги і
авторського права
День англійської мови
Літерат.
калейдо-
скоп
«Нова книга.
Нові імена»
3. Математична
компетентність
01.04. День математики Математ.
турнір
«Юні математики»
4.
Компетентності у
природничих науках і
технологіях
12.04.
18.04.
22.04.
22.04.
Міжнародний день
польоту людини в
космос
Міжнародний день
заповідників
Міжнародний день
національних парків
Фото-
виставка
Еко-
проєкт
Еко-
заняття
«Цей загадковий світ
космосу»
«Фіторізноманіття
заповідників»
«Перлини української
природи»
5. Інформаційно-
цифрова
компетентність
02.04.
04.04.
Міжнародний день
просвіти з питань мінної
небезпеки
Міжнар. день Інтернету.
День веб-майстра
Практичн
і
відпрацю
вання
Мозкова
атака
«Обізнаний -
захищений»
«Навчання і розвиток.
Спілкування і розваги»
6. Уміння вчитися
впродовж життя
26.04. Міжнародний день
пам’яті жертв
радіаційних аварій і
катастроф. Річниця
аварії на ЧАЕС
ЗD-
віртуал.
тур
музеєм
Чорнобил
«На Чорнобиль
журавлі летіли»
7. Ініціативність і
підприємливість
21.04.
26.04.
Заходи до Всесвітнього
дня творчості та
інноваційної діяльності
Міжнародний день
інтелектуальної
власності
Виставка-
вернісаж
авторськ.
виробів
Учнівські
проекти
«Фестиваль творчості»
«Я презентую»
8. Соціальна та
громадянська
компетентності
02.04.
28.04.
Всесвітній день
розповсюдження
інформації
про аутизм
Всесвітній день
охорони праці
Акція
Практичн
і
відпрацю
вання
«Одягни блакитне»
«Безпечні умови праці»
9. Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
06.04.
11.04.
Всесвітній день
мультфільмів
Міжнародний день
визволення в’язнів
фашистських
концтаборів
Мультзал
Семінар
учнів.
пошуков.
робіт
«Вчимося в улюблених
героїв»
«Це все в нашій
пам’яті»
15.04.
18.04.
Міжнародний день
культури
Міжнародний день
пам’яток і визначних
місць
Етична
бесіда
Екскурсія
«Культура заради
миру»
«Пам’ятай історію
нашого краю»
10.
Екологічна
грамотність
і здорове життя
01.04.
07.04.
15.04.
20.04.
22.04.
Міжнароднй день птахів
Всесвітній день здоров’я
Міжнародний день
екологічних знань
День довкілля
Міжнародний день землі
Майстер-
клас з
виготовл.
шпаківен
ь
Вело-
тревел
Екоакція,
озеленен
шк.подвір
«Шпаківню я
майструю…»
«Здоров’я –
найбільший дар»
«Зелена весна»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Правила поведінки з підозрілими та незнайомими людьми.
Правила безпечного катання на роликах, мопеді, велосипеді,
скейтборді, гіроскутері, самокаті.
Правила безпечного користування побутовими
отрутохімікатами.
Правила поведінки під час грози, сильного вітру та шквалів. Як
уберегтися від блискавки.
12. Робота з батьками Чому дітям часом важко спілкуватися.
Травень
Місячник сімейного виховання
Предметний тиждень - Тиждень мистецтва, музики, етики та образотворчого мистецтва
Тематичний тиждень – Увага! Діти на дорозі!
№
з/п
Ключова
компетентність
Дата Визначний, пам’ятний
день, свято, подія,
річниця
Форма,
метод,
прийом
роботи
Назва заходу Відп.
особа
Прим
1. Спілкування
державною
(і рідною мовою у разі
відмінності) мовами
24.05. День слов’янської
писемності і культури
Хвилинки
-цікавинк
и
«Цікаві факти про
письмо»
2. Спілкування
іноземними мовами
15.05.
21.05.
День Європи
в Україні
Всесвітній день
культурного
різноманіття
в ім’я діалогу та
розвитку
Гра-
вікторина
Між
культур.
діалог
«Мандруємо Європою»
«Мистецька толока»
3.
Математична
компетентність
15.05. День народження поета,
астронома і філософа
Омара Хаяма
Бінарний
урок
математ. і
літерат.
«Омар Хайям –
математик і поет»
4. Компетентності у
природничих науках і
технологіях
15.05. Міжнародний
день науки в Україні
Інтеракт.
шоу
«Цікаві домашні
експериментів та
досліди»
5. Інформаційно-
цифрова
компетентність
17.05. Всесвітній день
інформаційного
суспільства
Дебати «Глобальні виклики та
національні
можливості»
6. Уміння вчитися
впродовж життя
18.05. Всесвітній день
української вишиванки
Фотокола
ж
«Вишиванка – твій
генетичний код»
7. Ініціативність і
підприємливість
29.05. Міжнародний день
миротворців ООН
Он-лайн
конферен.
«Діалог поколінь»
8. Соціальна та 08- День пам’яті та Зустрічі з «Пам’ятаємо.
громадянська
компетентності
09.05.
16.05.
примирення та Дня
перемоги над нацизмом
у Другій світовій війні
Міжнародний день
пам’яті політичних
репресій
ветеран.,
естафета
пам’яті
Мітинг-
ревієм
Перемагаємо»
«Пам'ять сивини»
9.
Обізнаність та
самовираження
у сфері культури
14.05.
15.05.
18.05.
День матері
Міжнародний день
родини
Міжнародний
День музеїв
Родинне
свято
Арт-
пікнік
Віртуал.
он-лайн
орієнтир
«Материнська любов»
«Щаслива родина –
міцна Україна»
«Естет-тур»
10.
Екологічна
грамотність
і здорове життя
28.05.
31.05.
Всеукраїнський день
краєзнавства
Всесвітній день без
тютюну
Пізнавал.
програма
Акція
«Турнір краєзнавців»
«Чисті легені»
11. Бесіди з техніки
безпеки та охорони
праці в умовах
воєнного часу
Безпечні канікули:
- правила пожежної безпеки на природі. Пожежа в лісі;
- правила поведінки на воді;
- правила поведінки на природі. Отруйні рослини, ягоди,
гриби. Кліщі, оси, шершні, комарі, змії, дикі тварини,
свійські тварини;
- правила поведінки під час ситуацій природнього
характеру (повінь, підтоплення, землетрус, обвал).
12. Робота з батьками Чек-лист на канікули: 8 кроків для організації ранкового